Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Malaga

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

01 Maart 2023 | Spanje, Málaga

Gisteren was het de dag van Andalusië, geen festiviteiten zijn er bij mij voorbij gekomen, jammer. Ook vorig jaar in Sevilla hebben we er weinig van gemerkt.

We gaan een bakkie doen bij de Belg op Plaza de la Merced, om de hoek bij ons. Manlief vergeet zijn gsm en loopt terug. Ik zie je zo roept hij van afstand. Helaas is er geen plaats bij de Belg en ik ga een terras verderop zitten .

Wanneer manlief arriveert ziet hij mij niet meteen zitten. Je zou bij de Belg gaan zitten is zijn verwijt, tja als er geen plaats is dan is er ook geen stoel om op te zitten is mijn antwoord.

We laten ons verwarmen door de warme zonnestralen en ik kijk geïnteresseerd om mij heen. Zonnebril op en ik luister de gesprekken van anderen af. Daar is geen ontkomen aan als je vlak naast elkaar zit. Een Duitse man naast mij besteld bij de ober 2 glazen bier op zijn Duits, een cana is de vraag van de ober (klein glaasje bier) nee, in een glas is zijn antwoord en ansjovisjes, aceitunas zegt de ober? Nee, ansjovis. Even later verschijnen er 2 grote glazen bier maar de ansjovisjes hebben de tafel nooit gehaald. Ze zijn voortijdig al overleden.

We lopen verder en vanuit mijn ooghoeken zie ik een rooftop bar, ik heb een gave om dat soort dingen snel op te merken. We betalen entree om met een snelheid naar de 16 etage te zoeven.

Aan een niervormig zwembad staan tafels en stoelen met een gigantisch uitzicht over de zee en de bergen van Malaga.

We krijgen voor het entree kaartje krijgen we een drankje. Hier blijven we de komende uren zitten, genieten van het uitzicht, de zon en de gedragingen van de andere bezoekers.

Voor ons zitten op lage stoeltjes aan het zwembad 4 Franse gasten, de vader is al wat op leeftijd en maakt vervaarlijke stappen als hij gaat staan, die zie ik zo het zwembad in vallen is mijn gedachte wanneer ik de taferelen gade sla. Dan heeft zijn zoon een videogesprek met verwegiestan, hij geeft de gsm aan zijn vader en pakt de zonnebril van zijn vader af zodat de andere kant hem kan zien. Wanneer de vader de gsm aanneemt drukt hij ergens op en de verbinding is verbroken. De dochter ligt in een deuk, papa is niet zo handig met een gsm , de verbinding wordt hersteld en de papa houdt de gsm aan zijn oor zodat de persoon aan de andere kant van de wereld het oorsmeer van de Fransman kan bekijken.

Vandaag gaan we lunchen aan de zee. Een visje van de gril. We krijgen een mooi plekje in de zon, alweer blauwe lucht en golvende golfjes.

Ik bestel 2 voorgerechten die we samen delen en de serveerster laat op een grote schotel ons de tarbot aanschouwen voordat hij naar de gril verdwijnt . We eten met veel smaak de salade met carabineros en en aantal kleine gerechtjes.

De tarbot is gegaard en wordt door de ober zorgvuldig gefileerd, een dressing erbij en groenten met aardappels. We nemen samen een cheesecake met koffie, wanneer de serveerster vraagt of het gesmaakt heeft zegt manlief dat hij de volgende keer een hele tarbot voor hemzelf besteld, dat was de mededeling voordat hij de rekening kreeg.

We lopen langzaam terug richting het centrum en ik ga voor mij en mijn dochter een Hamman behandeling reserveren, we lopen kriskras door de stad en daar aangekomen maak ik een keuze voor anderhalf uur badderen en een massage . Ik controleer meteen mijn email of alles goed gegaan is en daar staat dat we in de avond om 20.00 welkom zijn. Ho,ho, ik had voor 12.00 gereserveerd, ik laat de receptioniste mijn mail zien en zij veranderd onmiddellijk de tijd. Het zou toch wel erg vervelend zijn geweest als ik om 12.00 in vol ornaat voor de deur had gestaan en we pas om 20.00 welkom zouden zijn.


  • 01 Maart 2023 - 22:38

    Tamara Vroomen :

    Zo'n zin in de hamam. Volgens een vriendin werkt daar een hele knappe masseur!


  • 02 Maart 2023 - 00:14

    Gerdy:

    De volgende keer een halve tarbot;)?

    Heerlijk de zon, de zee

    en bijna bezoek.

    lieve groetjes uit oostzaan


  • 02 Maart 2023 - 00:14

    Gerdy:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 171433

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: