Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

25 December 2022 | Spanje, Sevilla

25 december,

Een mug, al twee nachten heb ik bezoek van een mug. Mijn pinkmuis is dik en rood, ik weet niet hoe vaak die mug mij heeft gestoken in een nacht maar het is niet bij een keer gebleven.

Afgelopen nacht een beetje vaporub op mijn voorhoofd gesmeerd om de mug af te schrikken maar hij heeft een vinger gevonden en die is nu rood en dik. Dat wordt vannacht alles insmeren anders blijft er niet veel van mijn hand over.

Gisteren nog snel naar het zwembad geweest. Ze gingen om 15.00 sluiten vanwege kerstavond. 45 minuten heb ik heen en weer gezwommen en en dan nog een dik kwartier de Turkse sauna in.

Ons kerstontbijt bestond uit grote krabachtige croissants en die heb ik belegd met een omelet, met mijn rug in de zon hebben we buiten ontbeten.

Na een week hier aanwezig te zijn was het nodig om een was te draaien. Die is vandaag snel droog want de zon schijnt volop, het is rond de 20 graden.

Om 14.00 gaan we weg. Een stuk lopen richting de rivier in de zon. Ons kerstmaal willen we gaan nuttigen bij Lonja del Barranco, we doen niet te moeilijk, mensen kijken en zo nu en dan iets lekkers gaan halen. Er is niets veranderd sinds afgelopen winter, de gerechten zijn nog steeds hetzelfde alleen de plek waarop is veranderd.

Het is erg druk en rond 18.00 houden we het voor gezien. We lopen via een andere weg terug en hebben al heel wat stappen gezet de afgelopen dagen.

We komen langs Gigante, daar drinken we nog een koffie en dan naar huis. We duiken voor de tv en dat was de kerst. Morgen is alles weer normaal en zo kabbelt ons spaanse leventje rustig verder.

Wat doen jullie in Sevilla is de vraag die ons vaak gesteld wordt in Nederland? Dan is mijn antwoord kort en krachtig, niets, maar dan ook helemaal niets. We genieten van de zon en de temperatuur, elke dag naar buiten en een stuk lopen, neerploffen voor een koffie en later op de dag een glaasje met iets erin en thuis eten.

Boodschappen doen en bedenken wat we die avond gaan eten. Daar komt voor mij nu 2 a 3x per week zwemmen bij en misschien nog een keer een uitstapje maar dat hebben we nog niet bedacht.

Zo is het leven ook goed, buiten zijn en een stuk lopen en dat is al meer dan in Nederland tijdens de wintermaanden.

Ondertussen bekijk ik welke restaurants ik nog wil bezoeken en 2 restaurants zijn al geboekt. Op 3 januari gaan we naar Casa Ozama en Canabota, een visrestaurant.

Oudejaarsavond vieren we bij Los Tulipanes en ook daar gaan we een keer carrilada de cerdo eten, varkenswangetjes, een stoofgerecht dat je daar moet eten.

En dat zijn de dingen die moeten.


  • 25 December 2022 - 19:25

    Gerdy:

    Misschien een idee om Herman tijdig op muggenjacht te laten gaan?

    Ben benieuwd wat de opbrengst is;)

    Fijne avond!


  • 25 December 2022 - 19:25

    Gerdy:

    Misschien een idee om Herman tijdig op muggenjacht te laten gaan?

    Ben benieuwd wat de opbrengst is;)

    Fijne avond!


  • 26 December 2022 - 00:24

    Manlief:

    Gerdy: ik heb al uitgebreid rondgekeken in de slaapkamer op zoek naar een mug. Niets gevonden. Zelf zie, voel en hoor ik niets van een mug. Ik word ook nooit door een mug gestoken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 172496

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: