Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Sevilla

Door: Annette

12 Januari 2024 | Spanje, Sevilla

Vrijdag 12 januari,

We zijn zoekende naar een fijn restaurant om samen met Paul en Gerdy te dineren aan het einde van de maand. Het wil niet erg lukken, of we hebben het gevonden en dan gaat het personeel met vakantie en sluiten ze het restaurant of ze zijn op zondag niet open of alleen in de middag.

We hebben het dus zwaar, rondlopen, restaurants van binnen bekijken, eerst voorproeven en zo vulden wij de afgelopen dagen onze tijd.

Gisteren stonden we voor Cochera del Abuelo, een restaurant met een hoge score maar de deur was dicht. Vreemd er zitten mensen binnen zagen we door het raam. We moeten met een oude koperen klopper op de deur hengsten om geluid te maken zodat iemand de deur kan openmaken. En daar staat een mooie Spaanse dame en we vragen of we een reservering kunnen maken. Wij mogen binnen komen en we staan in een decor van een eeuw geleden. We zijn terug in de tijd geplaatst, dit is een kolfje naar mijn hand, ik hou van ouwe meuk. Tafels met oude tafelkleden die tot op de grond hangen, servies van mijn oma staat op tafel maar ze heeft geen lege tafel voor ons op zaterdag. We kunnen zaterdag om 19.00 even bellen om te kijken of er een annulering is binnen gekomen. En op zondagavond zijn ze nooit geopend, jammer Gerdy, we maakten je weer blij met een dooie mus. Wij gaan het wel proberen, is het niet zaterdag dan een andere keer maar ik moet hier een keer gegeten hebben.

Het weer is goed en we lopen langs onze " Maas" naar de Lonja del Barranco, even een bakkie en later een mooi getapt biertje sin alcohol. Een van de weinige zaken waar we een Cruscampo van de tap kunnen drinken.

Nog even door naar Bombay, ook aan de rivier en zo is onze dag ingevuld. Die avond kook ze ikzelf. Noodles met gebakken garnalen en gekookte kwarteleitjes in een gefrituurd jasje.

Het was afzien afgelopen nacht, de bovenburen hebben zowat de hele nacht herrie gemaakt. Van alles op de vloer laten vallen, geschuif, geloop, meubels verplaatst en ga zomaar door wat je allemaal in de nacht kunt uitspoken.

Ik ben geradbraakt en tegen 11.00 kom ik er pas uit.

Geen ontbijt want we gaan lunchen, ja het wordt een beetje flauw maar dat is wat we hier doen. Ik zal en moet alle restaurants bezocht hebben, niet dit jaar of volgend jaar maar eens moet ik er klaar mee zijn. En terwijl we teruglopen komen we langs een restaurant waar wij al een paar maal hebben gedineerd. Ja, roepen we tegelijk, hier gaan we met die Maastrichtenaren naar toe. We reserveren een tafel voor vier, eind januari.

Nog even een bakkie bij Eureka in de warme zon en tegen 18.00 lopen we naar AIRE Ancient Baths Sevilla, de badkleding in de tas en wij gaan ons onderdompelen in de Hammam. We worden welkom geheten, manlief wordt van mij gescheiden om zijn zwembroek aan te trekken en even later hoor ik hem ergens boven mij vragen waar hij heen moet en waar zijn vrouw is. We gaan twee verdiepingen lager en we worden opgevangen door een jonge dame. Zij neemt ons mee voor een geweldige massage en even later mogen we met de lift naar het dak waar we in een warm zwembad gaan zitten met een verse cocktail van ananassap en een giga uitzicht op een verlichte kathedraal. Kijk hier deden we het voor. Wat een luxe om zo de skyline van Sevilla te kunnen bekijken.

We worden weer opgehaald na enige tijd en we gaan drijven in een bad met zout water. Wat een mooie invulling van een avond. De twee uur zijn te snel voorbij.

Wanneer we buiten staan lopen we door Santa Cruz om bij El Cathedral een biertje te gaan drinken. Tegen 23.30 komen we weer thuis. Dit was een perfecte dag, zo'n dag met een gouden randje.

• 13 Januari 2024 - 00:03

Gerdy:

Wauw, Annette, wat een geweldige ervaring vanavond.Misschien toch naar de hammam ipv uiteten;)? (Beter voor de lijn… waar is die na 70 jaar?)

Deze reactie is alleen voor jou!

Dank je wel! Wilde gaan slapen en onverwacht een verrassing: heb genoten en kan nu met een gerust hart naar bed.

truste!

lieve groetjes uit Cadiz.