Devroompjesgaannaarthailand - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarthailand - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Devroompjesgaannaarthailand

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

12 September 2022 | Thailand, Ko Tao

Maandag 12 september,

Iedereen was vanochtend fris en fruitig, allemaal goed geslapen want de boot lag vrij stil afgelopen nacht. op het bovendek zijn vannacht heel wat bomen omgezaagd want ik hoorde onze zoon vertellen wie er allemaal lagen te snurken. Ik heb daar niets van mee gekregen.

Ik had een extra matje gekregen en kon draaien zoveel ik maar wilde.

Ik was the queen volgens de eigenaar van Unseen tours. Wat dat precies inhield weet ik niet want zodra er eten werd neergezet hadden de mannen hun borden al vol geschept en moest ik nog beginnen.

De kok heeft voor ons als ontbijt glazig gebakken eieren gebakken en sneetjes wit brood geroosterd, onze zoon laat deze portie aan zich voorbij gaan, ik hou niet van een plat, kort gekookt ei op een sneetje brood.

Een plat, kort gekookt ei? Tja het is maar hoe je het ziet. Het was wat glazig maar ala , het smaakte best.

Onder begeleidende muziek varen we tussen gigantische rotspartijen met minuscule strandjes. Als je het even op je laat inwerken hoe en wanneer die rotsen uit zee zijn gekomen en dat met een uitvaartmuziekje dan doet me dat wat.

We varen verder naar een andere rotspartij waar we nog even kunnen snorkelen.

Er wordt wat opgeruimd want dit is de laatste dag en vanmiddag zijn we weer op Ko Tao.

Het anker wordt uitgegooid en hup, de duikbril op en weer het water in.

Ik beland in een aquarium, overal rondom mij heen alleen maar vissen met hun kleurtjes. Wat een geweldige mooie wereld zo onder water.

Maar iedereen heeft er na een klein uurtje wel genoeg van, twee volle dagen op zee varen, peddelen om ergens te komen en snorkelen begint zijn tol te eisen.

Het is pas tien uur in de ochtend als we weer aan boord zijn geklommen. Het ontbijt is al gedaan en er komt nog een maaltijd. iedereen hangt lui achterover, de muziek gaat wat luider aan, de eerste biertjes komen uit de koelbox en er worden verhalen verteld. Nederlands, Engels en Thais door elkaar . Er is nog een ietsiepietsie whisky over maar die gaat denk mee terug naar Jerry's huis.

Tegen 11.00 komt de lunch al, rijst, de "aardappel" van Thailand, Tom Ka kai, broccoli met beef en een masamancurry, daar blijf ik vanaf want dan sta je in de fik en op de wc heb je er nog een keer plezier van.

We zijn klaar, we willen terug, het is drie uur varen, zoonlief mag nog een uurtje werken dus die heeft haast.

We kijken goed om ons heen of we toevallig geen school dolfijnen tegen komen maar helaas niet vandaag.

We naderen de pier en er komen 3 grote boten aan met toeristen , het seizoen is goed. Wij moeten nog kaartjes kopen voor aanstaande zaterdag om weer terug te gaan naar Koh Samui want daar staat ons vliegtuig.

De echtgenote van de eigenaar staat al te wachten en wij geven onze bagage aan haar . Ik heb een zetje onder mijn bips nodig want met die korte beentjes sta ik niet zonder probleem op de railing van de boot, vandaar uit mag ik op een rubberen band gaan staan om op de kade te komen . Deze keer draai ik mijn hand er niet voor om.

Het is zinderend warm, de straaltjes lui zweet gutsen al naar beneden en we moet nog anderhalve kilometer met bagage terug lopen.

Eerst de financiële zaken afhandelen bij Unseen tours en zij regelen ook de kaartjes voor de oversteek as zaterdag en iedereen gaat dan zijn eigen weg. we krijgen van de fotograaf de fotos en filmpjes zo heeft hij ons beloofd , we moeten even geduld hebben.

Deze trip zal ik niet snel vergeten en staat op mijn netvlies gebrand. Ik ben uit mijn comfortzone gestapt, geen krijtstreepjes op mijn ogen en lippen, geen gestylde haren maar een model recht uit zee en geen OORBELLEN in mijn oren.

Ik was deze keer puur natuur en heb wijselijk in geen enkele spiegel gekeken. Ik heb in mijn kleren gezwommen, gesnorkeld, op laten drogen en weer aangetrokken, niet gedoucht maar in de zee gedoken. In mijn badkleding geslapen en alles wat je moet doen om het simpel te houden.

We lopen naar onze hut, mijn hoed staat scheef op mijn hoofd en ik ben nat van de transpiratie, manlief neemt meteen een douche maar ik wil eerst zelfstandig opdrogen en dan onder de douche.

Ik fatsoeneer mijn haren maak een krijtstreepje op mijn ogen en lippen, oorbellen in en ga op de veranda zitten om wat te flipperen op mijn smartphone. Dan een appje, onze zoon, hij zit bij Maya en vraagt of wij voldoende hersteld zijn om nog even langs te komen.

Nee, even niet, even rust en later een bakje schepijs halen en dat is het voor vandaag.

We lopen naar een ijszaak met homemade ijs en ik pak een groot bakje met dark chocolate, mango en raspberry ijs en daarboven op stukjes chocola. Wat is dat lekker als je dat je zelf al de hele dag hebt beloofd .

Terwijl ik zit te schrijven aan een tafel onder een gigantische tv scherm in onze hut en ik een blik achterom werp op het bed is manlief al vertrokken.


  • 12 September 2022 - 15:27

    Gerdy:

    Wat goed dat je alles hebt los kunnen laten.
    Ben zooo benieuwd naar de foto’s.
    X

  • 12 September 2022 - 15:45

    Miguel:

    Als je nou net zo'n mooi verslag schrijft over Unseen Tours, dan mogen jullie misschien de volgende keer wéér mee...

  • 14 September 2022 - 17:19

    Gerdy:

    Goed idee van Miguel;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 180527

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: