Devroompjesgaannaarthailand - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarthailand - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Devroompjesgaannaarthailand

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

09 September 2022 | Thailand, Ko Tao

Vrijdag 9 september,

Een hele rustige dag gehad, wat gelouncht voor onze hut. Even het water in geweest zonder snorkel en wat gedreven in het water. Er staat een koude en een warme kraan aan in de zee.

Weinig tot geen toeristen op ons strand en zo voel je je alsof je alleen op de wereld bent.

Onze kokosnoot heet Wilson, genaamd naar de volleybal van Tom Hanks wanneer hij op een onbewoond eiland aanspoelt.

Onze zoon komt even langs om zijn lunch bij ons te nuttigen en tegen 15.00 uur is hij weer verdwenen.

Vandaag zien we hem niet meer.

We zijn om 17.00 bij Maya, de kroeg waar iedereen elkaar treft. Het lijkt erop dat we een prachtige zonsondergang krijgen te zien maar helaas er komen wat wolken voorbij drijven.

We drinken wat samen en lopen om 19.30 naar Sairee Hotspot. Hier gaan we samen met Soon-ie eten.

Een pan met twee soorten bouillon, schaaltjes met dun gesneden rundvlees en verder halen we uit de koelkast allerlei lekkernijen om in de bouillon te garen.

We praten volop met elkaar. En tegen half tien nemen we afscheid van haar en lopen we via de straat waar een cabaret is gevestigd naar onze hut.

De mooie " dames " lonken ons naar binnen maar vandaag hebben we geen tijd dat wordt een uitje voor volgende week.

We maken een koffertje klaar, onze snorkel spullen en alles wat we denken nodig te hebben voor onze boottocht.

We krijgen om kwart voor negen morgenochtend een briefing en dan gaan we met 4 personen, de kapitein en zijn schoonvader erop uit.

Drie dagen varen rond Ang Tong, onbewoonde eilandjes aan doen. Plekken bezoeken waar geen toeristen komen en slapen op de boot onder de sterrenhemel.

Een tocht die nooit in mij zou zijn opgekomen omdat te gaan doen. Maar we hebben een zoon, die heeft en neemt de regie deze weken van ons over en tot nu pakt het geweldig goed uit.

Dus morgen gaan we een avontuur tegemoet, een vriend van onze zoon, een gepensioneerde Engelsman heeft morgen de muziek bij, een drone om opnames te maken, een schoonvader die voor ons kookt en een kapitein die de boot recht houdt .

Drie dagen zijn we onder de radar want we gaan ervan uit dat we niet bereikbaar zijn.

Tot maandag.

• 11 September 2022 - 01:29

Gerdy:

Annette, fantastisch!
    Ben zooooo benieuwd hoe jullie boottocht is. Slapen op zee en de sterren als gezelschap, geweldig.
    Heel veel liefs, nu vanuit Brazilië

• 11 September 2022 - 09:51

Joke:

Wat een heerlijke vakantie moeten jullie hebben.
    Volop genieten van elkaar en de schitterende natuur. En miet te vergeten dat heerlijke eten. Disfrutar