devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

13 December 2019 | Spanje, Sevilla

Vrijdag 13 december,

Het matras van ons bed is toch wat hard voor mij. Daar zal ik iets aan moeten doen, een extra dekbed als basis en daarboven op gaan liggen, dat heb ik afgelopen winter ook gedaan en dat ligt een stuk relaxter.
Dit probleem ga ik morgen oplossen. We zijn gisteren wat lui geweest. Een dik uur gestudeerd en daarna een blokje om. Koffie drinken we elke dag buiten de deur om wat beweging te hebben.
De afgelopen jaren heb ik altijd problemen met de eerste 10 dagen hier in Sevilla. De eerste dagen ben ik verrukt dat ik er weer ben, dan komt de vraag naar boven, wat doe ik hier? Maar als ik dan buiten zit of nu wel of niet de zon schijnt dan weet ik weer waarom ik de wintermaanden hier verblijf en niet in Nederland.
Tja, ik weet het, het is een luxe probleem. En ook de taal leren spreken, zo vloeiend mogelijk.

Ik had bij de mercado die onder de Seta’s ligt een mooi stuk hertenvlees gescoord. Dit stuk heb ik ontdaan van de ketting. Ik weet niet goed hoe ik dit anders moet omschrijven maar dit zit aan de onderkant van de filet en dat kun je niet eten en tijdens het bakken smelt dit ook niet weg. Het hele stuk hertenfilet heb ik in mooie moten gesneden en de rest die ik niet ga gebruiken in de vriezer gedaan.
Daar heb ik een heerlijke rode uien saus bij gemaakt door deze kort te stoven met wat suiker.
Afgeblust met anijslikeur en wat gerookte paprikapoeder. Op het laatst een klein scheutje rode wijn en die saus was geweldig. Een halve aardappel in schijfjes gesneden en deze gegaard in mijn piepkleine oventje. Het resultaat mocht er wezen.

Vandaag zijn we naar Triana gelopen. We gaan morgen uiteten met onze Amerikanen en we hadden een email gestuurd naar de chinees om te reserveren. Daar kwam tot op heden geen antwoord op, dan zit er niets anders op om er even langs te gaan. We hebben morgen weinig tijd om van Plaza Nueva naar Triana te gaan omdat we eerst Rosa in bruidsjapon willen zien.
We gaan nu de route lopen zoals we dat morgen gaan doen en checken de tijd. Om 13.30 ontmoeten we onze vrienden op plaza del Cuba. We nemen eerst te tram van Plaza Nueva tot aan Plaza Jerez, de tram zit bomvol en we moeten wringen om er weer uit te komen.
Dan lopen we naar Triana. Oké, dit is allemaal in korte tijd te doen. we gaan de brug over naar het Chinese restaurant. We lopen naar binnen en maken een reservering voor morgenmiddag om 14.00uur dit alles in het Spaans. Ja,ja, wordt er geknikt, maar of ze het werkelijk hebben begrepen?
We gaan niet uitleggen dat we ook een email hebben gestuurd want dat maakt de verwarring alleen maar groter.

Dan is het tijd voor een kop koffie, deze drinken we midden in de hoofdstraat van Triana, daarna gaan we verder want we moeten nog boodschappen doen. uiteindelijk verloopt de middag anders dan we bedoeld hadden en zijn een hele tijd onderweg met wandelen door de stad. Een korte pauze met een klein glaasje cerveza en een bordje jamon en dan weer vooruit.
Ondertussen staat mijn stappenteller al op ruim 13.000 stappen. We ploffen nog even neer bij Eureka en dan naar huis. In de hal komen we Henrique tegen, de eigenaar van het complex. We hadden hem nog niet gezien en kussen elkaar hartelijk alsof we oude bekenden van elkaar zijn. Hij heet ons welkom en brengt morgen nog wat schoonmaakspullen.

Ik begrijp het niet erg goed want de meeste spullen kopen we allemaal zelf. We wachten morgen af wat hij komt brengen. We lopen naar de MAS en bij de visafdeling koop ik een hele zalm. Deze weegt ruimt twee en een halve kilo. Deze wordt vakkundig schoongemaakt in 2 grote filets, de graten worden zorgvuldig verwijderd. Dit schoonmaak werkje duurt even en Herman sprokkelt de rest van mijn briefje bij elkaar.
Hij roept van een afstand waarom het zo lang duurt, dan ziet hij hoe groot de vis is. Gaan we hier drie weken dagelijks van eten is zijn antwoord. Nou, nee, dat niet. Ik verdeel de moten in mooie kleinere stukjes en vries de rest in.
De kop en de graat gaat ook mee naar huis want daar trek ik bouillon van. We eten deze avond natuurlijk gebakken zalm. Van een grote aardappel maak ik puree en daarvan maak ik aardappelschijfjes die door de bloem en ei worden gehaald en kort gebakken in olijfolie. Een salade erbij met daar doorheen een paar boquerones en dressing en dit was het voor vandaag. Dadelijk lopen we naar de 5de etage bij El Corte Ingles, daar is een gourmetmarkt waar je kunt eten maar waar op vrijdag en zaterdagavond vaak life music is en daar wil ik nog graag even heen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 170978

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: