Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Malaga

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

13 Maart 2023 | Spanje, Málaga

Maandag 13 maart,

Nadat we onze dochter gisteren op de bus hebben gezet lopen wij naar de haven en gaan bij het Hardrock cafe zitten en zoeken we iets om te ontbijten, alhoewel het al 13.00 is geweest. Manlief neemt een broodje met gegrilde kip en ik pulled pork en ondertussen in de zon kijken naar het vele voetverkeer onder ons.

Wat gaan we doen is een van onze dagelijkse vragen aan ons zelf. Manlief wil graag vanavond buiten de deur eten, de " wasmand" puilt uit. Sokken en ondergoed zijn op en we proppen alles in ons boodschappen karretje en gaan naar wash en Go.

Ik raak in gesprek met een Engelstalig echtpaar die aan manlief vraagt of hij naast zijn vrouw wil zitten want er is geen stoel meer beschikbaar. Ik zeg tegen de dame, na 44 jaar samen zijn is het niet altijd meer nodig om naast elkaar te zitten en zo raak ik aan de praat.

Dat is een van de voordelen om naar een wasserette te gaan, altijd aanspraak in welke taal dan ook.

In een klein uurtje is onze was gedraaid en gedroogd en lopen we terug.

Voor onze gemeenschappelijke deur van het complex ligt een reusachtige slappe hondenstront. Een jonge dame van het complex waarschuwt ons ervoor en wanneer ik een stap opzij wil zetten trap ik bijna in een ander strontje. Malaga heeft een nadeel de stad ligt vol met hondenstront , tijdens de dagelijkse wandelingen kijk je meer naar de grond dan om je heen en wil je niet thuiskomen als een boer uit de stal.

Maar goed, die stront ligt daar en geen hond die het opruimt. Iemand legt er een plastic bakje overneem, ja dat is de oplossing, je dekt het af zodat de hond zijn poepie niet meer kan terugvinden om het op te ruimen.

De was leg ik in onze inloopkast en we gaan onze terugreis doorlopen in proberen in te checken. Het ticket is in oktober 2022 aangekocht en er onstaat een discussie over welke koffers er nu wel en welke niet moeten worden afgegeven. Het is allemaal een beetje onduidelijk aan het worden en aan het einde van dit liedje gaat manlief met priority aan boord en ik niet. Dit euvel wordt vandaag weer rechtgezet. Ook is er onduidelijk wat en hoeveel aan gewicht etc etc.

We zitten en liggen nog naast elkaar....

Het terras op, het was al tegen 18.00, even de laatste zonnestralen meepakken en waar gaan we eten is de vraag. Ik denk even niet meer mee, het is genoeg geweest, wat, waar en hoeveel ik kan niet meer denken.

We komen uit bij Picasso bar Tapas, een beetje een donkerbruine kroeg en krijgen via Google Maps een 4.6. Ik bestel 2 x 4:gerechtjes, ze smaken goed en dat was het voor vandaag. We hebben een hele peut zon gehad en liggen er op tijd in.

Vandaag naar de supermarkt voor een paar aankopen, ik kook vandaag en morgen zelf, verse tagliatelle met een zelfgemaakte paprika saus, kleine mini iberica hamburgertjes erbij en dunne plakjes tomaat met oude geitenkaas en artisjokharten.

De paprika s hier zijn van een grootte waar je in Nederland 3 van kunt kopen. Hij gaat de oven in om zwart te blakeren zodat ik het vel ervan kan halen en een hele bol aan knoflooktenen gaan ook mee voor door de saus. Even weer met beide benen in de keuken na een week lang restaurantmaaltijden.

En de honden stront? Die is vandaag door een wagen van de gemeente met hogedruk verwijderd, op naar de volgende honden flats.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 171212

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: