Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Malaga

Door: Annette

10 Maart 2023 | Spanje, Málaga

Vrijdag 10 maart,

Donderdagmiddag nemen we buslijn 8 naar restaurant El Tintero in El Paso, dit is op advies van anderen. Een klein half uurtje later stappen we uit de bus en lopen naar dit restaurant. Het is een hele grote open plek met plaats voor wel 100 personen, vandaag is het niet zo druk maar aardig gevuld. We mogen gaan zitten waar we zelf willen en een ober noteert onze drankjes en daar komen de obers, hard roepend om hun borden aan te prijzen, wanneer je zin hebt in een gerecht dan steek je je hand op en dan wordt het bezorgd.

Soms heb je van die dagen dat je het gevoel hebt dat je in een paradijs bent aangekomen, zo voelde het deze middag, zon, warmte, leuk gezelschap en ongelooflijk lekker eten.

Zo eten we een bordje Paella, Pulpo en zo ontzettend mals, dat heb ik nog niet eerder gehad. Kabeljauw, scheermesjes, gambas pil pil, oesters, coquilles, zo zitten we een aantal uren. Manlief had nog graag een grotere vis gehad maar die waren al op. Ze komen niet met alle producten langs . Wanneer je zin hebt in een tong, zwaardvis , carabineros, zeebaars en dorade dan moet je dat apart bestellen. Mijn twee familieleden halen binnen nog toetjes in het restaurant en we hebben genoten van dit spektakel, een perfecte dag.

Onze dochter heeft met vrienden afgesproken die in de buurt zitten en wij lopen een stuk langs de kust terug, we genieten van dit kleine vissersdorpje waar de tijd een beetje stil is blijven staan. Kleine aan elkaar geplakte huisjes met een verdieping en daarop een dakterras. Onderweg komen we heel veel visrestaurantjes tegen. Het heeft een gevoel uit de jaren 60/70.

We ploffen nog ergens neer voor een drankje en we zien de golven rollen.

Halverwege onze weg terug nemen we de bus weer en in de stad eten we nog een ijsje en een drankje en tegen 21.00 zijn we thuis,een half uur later krijg ik een app dat onze dochter ook veilig in haar studio is aangekomen. Mooi, de Vroompjes zitten op hun nest.

Vandaag nemen we de bus maar dan de andere kant uit. We blijven een half uur in de bus zitten en lopen dan via de kust terug naar het centrum, onderweg willen we wat drinken bij een strandtent en daar is het beredruk. Alles zit vol met etende mensen. Er is nog een tafeltje vrij in de zon en we bakken zo weer verder waar we gisteren zijn gebleven, er komt wat kleur op dat bleke vel . Onze dochter besteld een bordje boquerones en wij wat te drinken en hier laten we bij. We gaan weer verder maar het is een hele tippel aan het worden 12.000 stappen telt mijn teller. We zien een hotel met dakterras. Het terras wat we voor ogen hadden in het Marriott Hotel is gesloten vanwege de filmdagen die vandaag zijn begonnen en ik denk dat het hotel alle gasten ontvangt.

Maar niet getreurd er zijn meer hotels met uitzicht op het dak. We nemen een Strawberry colada en kijken uit over de haven en de zee.

Tegen 18.30 gaat onze dochter terug naar haar plek en wij lopen later ook terug naar die van ons. Even rust, het is erg druk in de stad en we hebben afgesproken dat we elkaar om 20.30 zullen ontmoeten bij Pez Lola, een visrestaurant met kleine hapjes waaronder brioche met krab, tonijn, een mossel pannetje, een stew van kikkererwten met garnalen, ceviche , coquilles, 3 bruchettas belegd met allerlei lekkere vissen en zo zijn we deze avond weer doorgekomen. Nog een ijsje en daar laten we het bij voor deze dag, 15.120 stappen.

• 11 Maart 2023 - 06:32

• 11 Maart 2023 - 11:57

Gerdy:

Het water loopt me uit de mond.

wat klinkt dat allemaal lekker!