devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

16 Januari 2019 | Spanje, Sevilla

Woensdag 16 januari

De dagen kabbelen voorbij, er valt niet zoveel te melden, ofschoon we er weer een probleem bij hebben.
Afgelopen week begon er ineens 1 lichtje te knipperen op de afzuigkap. Onder dit lichtje staat een F. We halen de filters uit de afzuigkap en maken deze schoon in de vaatwasser.
Het zou kunnen dat het daar aan ligt maar ik geloof daar niet in. Ik zoek op internet naar een handleiding van dit merk afzuigkap maar ik kan niets vinden.
En, jawel, hoor, gisteren knipperde het 2de lichtje onder de letter C. Volgens mij zit er een koolstoffilter in en die is verzadigd, maar wie ben ik.

We melden dit maar weer, ondertussen zijn we nog niet verlost van de overige problemen. Het leeslampje ligt naast het fornuis, Herman houdt zijn schoenen aan als ik ga koken en we zijn voorbereid om naar beneden te snellen om de stop weer om te zetten.
Gisterenochtend zaten we te ontbijten en ping, alles weer uit. Dit hadden we nog niet meegemaakt. Dit punt kunnen we ook toevoegen aan ons logboek.
We voeren dagelijks niet veel uit, we leven zoals we dat in Maastricht doen, maar we maken toch een plan om een dag Sevilla te verlaten en naar Huelva te gaan, een plaats aan de kust.
Afgelopen jaar wilde we daar al heen maar toen kwamen er zware stormen. Er is toen veel schade aangericht, dit weekend daar naar toe? Even de weersberichten afwachten want na 32 zonnige dagen met strakblauwe lucht komen er wat wolkjes binnen drijven.
Hoe gaan we daar naar toe? Met de bus, of met de trein? Allebei de opties zijn mogelijk.

Ik had wat vis ingekocht waaronder roodbaarsfilet, deze heb ik gisteren klaargemaakt. De vis even ingesmeerd met een beetje citroensap en Japanse peper, kort gegrild en afgeblust met sojasaus. Een kokosroomsaus gemaakt van een blikje dikke kokosmelk, geraspte mandarijnenschil, citroensap, fijngesneden gember en knoflook, een visbouillonblokje en een wat Indiase viskruiden. Dit alles wat in laten koken en hierbij rijst met prei, rode peper en doperwten.

Vandaag hebben we Rosario in huis gehad, zij is van het agentschap en heeft een foto gemaakt van de afzuigkap en stuurt een monteur. Volgens mij is dit monteur nummer 4, deze overwintering hebben we iets met techniek.
Tegen de tijd dat wij weer naar huis gaan is alles tiptop in orde.
Vandaag maak ik kabeljauw uit de oven met een bechamelsaus die ik een beetje op pimp.
Van een gekookte aardappel maak ik puree met wat spinazie. Door de puree een beetje bloem en ik maar hier platte rondjes van die ik bak in olijfolie. De vis is flink gekrompen en het is een klein hapje geworden. We zullen het wel overleven en anders ligt er nog een heerlijk stuk oude geitenkaas in de koeling en er zijn volop olijven in huis.

Vandaag kreeg ik per post het krantenartikel toegestuurd wat vorige week in de Limburgse krant heeft gestaan over mijn kookboekje. Ik had het al via email gezien maar het geeft toch meer voldoening om het op papier in handen te hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 170990

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: