devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

27 Februari 2020 | Spanje, Sevilla

Donderdag 27 februari

Ik kreeg een tip van Rosa om naar een culinaire workshop te gaan, daar was ik al naar op zoek maar via internet kwam ik niets tegen wat mij aansprak.
Ik stuurde een berichtje naar het restaurant met de vraag of ik de agenda van maart kon krijgen, mijn googeltranslate maakt overuren.
Overdag kun je daar ontbijten en brunchen, om 16.00 gaat het dicht en na 20.00 is het geopend voor kookworkshops.

Er stonden een paar data’s met leuke workshops, een daarvan sprak mij enorm aan.
Werken met rijst en kreeft, voor 35.= maar het was mij niet duidelijk hoe en wat. We zijn er naar toe gelopen en de kok was om 15.30 nog aanwezig.
In spaans/engels heb ik proberen uit te leggen wat mijn vraag was. Helaas, het ging om een masterclass.
De kok kookt de gerechten en de toeschouwers mogen proeven en alles noteren. Dat is niet wat ik bedoel, ik wil graag koken en daar van leren. 24 kitchen is voor mij al een grote masterclass.

Dit was een teleurstelling, maar misschien vind ik over een maand wel iets in Valencia.
We liepen de wijk verder door en namen daar een cappuccino en een café bonbom met een koek de Paris.
Deze hebben we samen gedeeld. We waren toen in de buurt van de Seta’s en hebben daar een glas Sangria gedronken.
De hele week genieten we al van de perfecte temperaturen. Dagelijks zien we de schittering van de zon op de witte buitenmuur vanuit ons slaapkamerraam. 21 tot 25 graden, dat zijn heerlijke temperaturen en voor mij al meer dan genoeg.

Ons terras wordt nu intens gebruikt door ons. Ook merk ik dat de lucht hier erg vervuild is. Dagelijks maak ik de tuintafel schoon en mijn vaatdoek is dan zwart. Midden in de stad wonen heeft ook zijn nadelen maar dat hebben we in Maastricht ook. Het wordt ook steeds drukker met toeristen. Op zaterdag en zondag is het een gekrioel van mensen, alle nationaliteiten zijn er dan te spotten.

We hebben nog gedineerd bij El Sardinero, dat hebben we gedaan op zaterdagavond.
Om 21.00 zat het hele restaurant bomvol. Heel veel tafeltjes en de tafels voor 2 personen stonden wat krap.
Er was veel rumoer, de open keuken was chaotisch en de mensen zelf heel erg druk. We hebben aardig gegeten maar niet voor herhaling vatbaar. Soms zit het mee en soms tegen.

Zondag heb ik zelf de schort maar aangetrokken en weer gekokkereld in mijn eigen keukentje. Buiten op ons terras gegeten, onder de parasol waar de warmte was blijven hangen en een warme terrasvloer onder je voeten, een prachtige wijn in de koeler. Zo kan het ook en ik heb er plezier in.

Deze week zag ik de Carabinero’s liggen in de diepvries van de mercadonna. Ik vond ze aan de prijzige kant.

Volgende week ga ik wee eens de overdekte markt op de Feria bezoeken om te kijken of ze vers aanwezig zijn en wat goedkoper, mochten ze daar niet voorradig zijn dan die van de supermarkt.
Hier liggen ze voor mijn neus, in Nederland moet ik er echt naar gaan zoeken als ze daar al voorradig zijn.
Maar ik had een pond langoustines kunnen scoren. Ook die liggen er niet altijd. 6 stuks in totaal. 2 langoustines heb ik over de lengte doormidden gesneden met pantser, de darm en kop verwijderd en dan op de pantserkant gebakken met knoflook en wat zout, een beetje roomboter op het laatst erbij en dit erover heen schenken.

Zodra je het vlees wit ziet worden en de glazige kleur is verdwenen dan direct serveren. Je kunt hem dan zo uit de schaal schrapen. Dit was gisteren een heerlijke tapa waar we beiden intens van hebben genoten. 3 mooie tapas gemaakt, een heerlijke witte gekoelde wijn erbij, daar kun je zo gelukkig van worden.

Morgen gaan we naar Utrera, onze Amerikaanse vrienden bezoeken en met hen gaan we lunchen in het centrum. Zaterdagavond een keer echt uitgaan in de stad, happend door de stad. Neerstrijken waar het druk is, een hapje met een gleeske erbij en dan weer verder. We hadden zoveel plannen gemaakt maar het komt er niet van, dat wil zeggen dat we ons fijn voelen. Een beetje aanklooien in en rondom ons appartement.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 171153

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: