devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

27 December 2019 | Spanje, Sevilla

Vrijdag 27 december,

Pats, dat was de klap die ik de mug verkocht had, die midden in de nacht op mijn wang belandde. Hij kwam met een oorverdovend geluid richting mijn oor en toen op mijn wang. Mijn wang gloeide dus ik vermoedde dat ik een rode wang had. Dat zien we morgen wel weer was mijn gedachte, ik ga nu niet uit bed om het resultaat te bekijken. Maar er moet een oplossing voor dit probleem komen. Morgen dacht ik en toen viel ik weer in slaap.

Bij de supermarkt sta ik voor de bestrijding van beestjes. De mierenspuit lig al in de vuilnisbak want daar hebben we deze keer nog geen last van. Voor het geval ik weer met een zalfje thuis kom, waarvan ik dacht dat er een mug opstond, maar het voor een ander beest blijkt te zijn, zal ik toch maar mijn bril opzetten. Ja, daar staan een paar doosjes met de afbeelding van een mug. Geen spuitbus want dan overleef ik de nacht zelf ook niet meer.

Ik zie een stekker, maak voorzichtig het doosje open en er zit een stekker in met een flesje.
Dan staat er naast nog een doosje met een inhoud van 40 stuks. Dat hoort bij de stekker maar bij het complete pakket zit dat onderdeel er niet bij.
Wel slim om alles apart te verkopen. In het doosje van 40 stuks zitten kleine vierkante stukjes die je boven in de stekker moet schuiven.
Het is een ingewikkeld systeem maar dit is beter dan de citroen geur van die andere produkten.
Enfin, ik neem dit mee en scan de tekst van de verpakking thuis wel even in hoe het allemaal werkt.
Wanneer we alles begrijpen wat er op de verpakking staat monteer ik het geheel en stop de stekker in het stopcontact. En ja hoor, geen enkele mug heeft me die nacht het leven zuur gemaakt.
Zo, zeg ik tegen Herman, probleem opgelost. Geen mug en ik ruik er niets van. Nou, zegt hij, ik dacht vannacht dat ik er wat hoofdpijn van had gekregen. Wat is erger, hoofdpijn of een lichaam vol muggenbulten? Ik ga voor het laatste.

We hebben een aardige wandeling gemaakt, er moest geld gepind worden en elke bank vraagt daar geld voor. dat kan variëren van 1,50 euro tot 3,95. Dat wordt een beetje te gek.
Wekelijks hangen we wel ergens voor een schermpje om wat geld op te nemen. We lopen naar de Triodos bank, tot nu toe vragen ze geen geld voor een opname. En we hebben de tijd om te lopen en we moeten stappen maken.

Een eigen bankrekening hier openen zou een paar problemen oplossen. We zijn nog bezig om een NIE nummer aan te vragen. Herman is bezig met het invullen van een document en gaat even naar het agentschap om de documenten uit te draaien. Dit hebben we nodig om een afspraak te kunnen maken. Pasfoto’s hebben we per toeval bij ons. Volgende week gaan we hier verder mee aan de slag.

We vergeten hier de dag en de datum. We gaan van de ene naar de volgende dag.
Doen ons ding, zijn bezig met de taal, genieten van de stad. Gaan we uit of blijven we thuis.
Tot nu toe hebben we nog geen verplichtingen maar dat gaat veranderen als we weer naar school gaan.
Straks nog even wat werken in ons boek want dit moet uit om naar een volgende level te kunnen. Wij maken geen toetsen, doen geen examen, we gaan op ons gemak van het ene level naar het volgende.

Kerst is weer voorbij, gisteren op onze 2de kerstdag was alles weer open. Sommige restaurants nemen een weekje vakantie maar het lijkt alsof er niets geweest is.
De verlichting in de straten herinnert ons aan de maand december. Volgende week zijn we al een maand hier en de tijd vliegt.
We zijn weer geacclimatiseerd en gaan plannen maken om er eens op uit te gaan.
Weekendje Madrid, naar Cadiz, nog wat kleiner plaatsjes bezoeken, even een PVA maken zou een vriend in NL zeggen.

De temperatuur ligt dagelijks rond de 20 graden en volgens de weersvooruitzichten blijft dit nog wel even aanhouden.
Na 3 koningen, wat hier op een spectaculaire wijze gevierd wordt, krijgen we een weekje bezoek uit NL, onze dochter komt even onthaasten, lekker eten en drinken en verder niets.
Voor deze avond staat mijn garnalenbouillon al klaar. Daar gaan grote stukken gebakken kabeljauw in, knoflook, stukjes tomaat, klein beetje rijst, gerookte paprikapoeder en een paar plakjes verse chorizo. Alles staat klaar, het is vrijdag, en dan kun je maar een ding moeten, ergens een gleeske gaan drinken, de week afsluiten. Nu nog even een paar bladzijden uit ons Spaanse boek wegwerken en dan de deur uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 171170

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: