devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

18 December 2019 | Spanje, Sevilla

Woensdag 18 december,

Maandag kwam de regen met bakken uit de hemel. Zo erg hebben we het hier nog nooit meegemaakt. Ik had nog een uurtje in de zon gezeten, we gingen wat ramen likken in de stad, de lucht werd in een keer donker, het begon te stormen, onweerflitsen en bakken met regen.
Dit alles duurde een uurtje en toen was het weer even droog.
We zijn snel naar huis gelopen want we hadden een vermoeden dat dit niet voor even was.
we waren net op tijd binnen en toen is het niet meer opgehouden met harde wind en regenslagen.

Ik heb mijn topje van mijn rechterwijsvinger verbrandt aan de elektrische kookplaat. Ik wilde daar iets van afvegen en was vergeten dat ik daar iets op gekookt had. Die plaat was bloedheet.
Mijn vinger onder de kraan gehouden met koud stromend water, een flinke klodder Nestosyl erop met een gaasje en 2 pleisters.

Het zag er weer zeer spectaculair uit. Bij mij werkt dit middel uitstekend want het trekt de pijn eruit en ik voorkom op deze manier een blaar. Waar ik geen rekening mee had gehouden was dat ik dit vingertopje nodig heb om mijn gsm te ontmantelen.
Telkens als ik mijn gsm wilde gebruiken zat ik vele malen met een andere vinger te drukken en dan kwam het scherm tevoorschijn om mijn code in te tikken. Later op avond voelde ik geen pijn meer en heb ik de pleister verwijderd.
Maar toen bleek dat mijn vingerprint op mijn topje was verdwenen. Er zat een mooie gladde laag vel op mijn vinger en kon op deze manier nog steeds niet mijn gsm openen. Dit gaat een paar dagen duren voordat het weer genezen is.
Ik zal toch eens beter opletten met al die keukengevaren die mij vaak overkomen. Is het geen mes wat in mijn hand blijft steken, of mijn handpalm blijft aan de bloedhete rooster van de oven hangen of ik verbrand me aan opspattende boter of olie.
Er is altijd wel iets.

Gisteren zag het weer buiten er geweldig goed uit, nadat we ons laatste hoofdstuk in ons Spaanse boek hadden behandeld zijn we de deur uitgegaan. Het was zo lekker dat we hier even van hebben genoten. Een kopje koffie en later een Oloroso.
Om 19.00 zijn we gaan eten bij Los Tulipanes. Dit is een Nederlandse bistro en ligt midden in de stad. Ik wil graag de varkenswangen proberen. Iedereen maakt deze op zijn eigen manier en de eigenaars van deze bistro zijn Spaanse/Nederlanders of Nederlandse/Spanjaarden. Het is maar hoe je het bekijkt.
We nemen eerst een paar kleine tapas en voor een bord varkenswangen. Het vlees smelt op je tong en het is zeer goed klaargemaakt. We nemen daar een mooie fles wijn bij. Als dessert een kaasplank en daarna nog een café americano. Op oudejaarsdag bakken zij oliebollen, ik bestel 10 oliebollen en 2 flessen Cava. zij hebben deze meegebracht toen ze een paar weken geleden in Barcelona waren. hele mooie cava van een kleine coöperatie.

Voor de komende dagen wordt er onstuimig weer verwacht, zeker tot zondag. Daarvoor waren we niet naar Spanje gekomen maar ook hier schijnt het weer te veranderen. Ik heb wel een wasmachine in huis maar geen droogtrommel.
De was moet naar buiten op ons terras om te drogen. Wat gaan we doen met het schoongewassen beddengoed? Aan de overkant van de straat een paar meter verderop zit een wasserette, daar zitten normaal veel studenten. Wassen kan ik thuis, dan de natte was maar in een plastic zak doen en daar even gaan zitten om de was te laten drogen.
Als we niet naar buiten kunnen dan zullen we deze dagen maar besteden aan de onze Spaanse lessen.
Vandaag kook ik weer zelf, de moten zalm liggen al te marineren in de sojasaus. Vandaag een maaltijd met een Aziatisch tintje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 170964

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: