devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

23 December 2018 | Spanje, Sevilla

Zondag 23 december
Vandaag zagen we per ongeluk een bewoonster in ons complex, we hadden het idee dat we de enige bewoners van het complex zijn maar er is meer leven dan we dachten.

Om 11.30 nemen we de bus vanaf Plaza del Duque naar het treinstation. We zijn niet helemaal zeker of we de juiste trein kunnen vinden naar Utrera. Gelukkig staat deze trein al aangegeven op het bord in het station en we gaan kaartjes kopen. Een retourtje naar Utrera voor 7.10 euro per persoon.
We zijn een half uur te vroeg en doden de tijd met een kopje koffie. Om 12.18 stappen we in en weer zijn we zo verbaasd over de netheid van deze treinen. Er is ook maar 1 prullenbak per compartiment te vinden, ook wordt er goed gepoetst door een bedrijf. Het kan dus wel.

Om 13.00 krijgen we een chat van onze Amerikaanse vrienden dat ze er aan komen lopen maar ze zijn iets later. Wij wachten hen buiten in het zonnetje op. We hebben elkaar precies 9 maanden niet gezien. Wel heb ik bijna wekelijks met haar gechat en we hebben elkaar op de hoogte gehouden met ons wel en wee.
Zij zijn ondertussen een kleinzoon rijker geworden en ik heb een kookboek gebaard.
We lopen naar hun appartement, drinken daar een verfrissing en gaan buiten de deur lunchen.
Ze hebben een leuk appartement met 2 slaapkamers en 2 badkamers. We hebben heel wat bij te praten.
Ik geef haar mijn kookboek en ze is enthousiast. Herman legt haar uit dat ze met google translate de tekst kan inscannen en zo hebben zij de vertaling.
Bryan is de kok in huis dus hij is benieuwd.

We eten buiten in de zon en de er komen heerlijke gerechten voorbij, simpel maar o zo lekker. Een glas rode wijn erbij en daar komen de eerste gerechten. We bestellen 4 gerechten en die delen we met elkaar. Een gerechtje met lamsvlees.
Ik kende het niet en dit is voor herhaling vatbaar dus dit ga ik zoeken in Sevilla.
In totaal eten we 7 gerechten en de rekening bedraagt 51.00 euro. Waar gaan we een dessert scoren?
Ondertussen belt Sheryl haar dochter op. Die woont om de hoek waar wij zitten te eten en zij komt onze kant uit met zoon Louis. Met haar en de baby gaan we naar een dakterras en daar nemen we koffie met cheescake en ijs.
Ik mag dit vandaag allemaal hebben, we hebben geen ontbijt genomen en we nemen ook geen diner meer.
We zijn vanaf 14.00 tot 17.00 bezig geweest met het nemen van lekkernijen en dit is genoeg voor een dag.
Ook zijn weer de hele dag buiten geweest. Wat een genot dat dit mogelijk is op 23 december.
We lopen via het grote centrale plein richting het station omstreeks 18.30 zodat we de trein van 19.30 terug naar Sevilla kunnen nemen. Op het centrale plein zijn op dat tijdstip alle bewoners van die stad aanwezig. Het is er zo druk dat je er bijna niet doorheen komt. Wij zullen dit als NL niet begrijpen, maar de Spanjaarden zijn altijd buiten. Dit is onze ervaring. We zijn nu inmiddels een week in Spanje en we hebben al bezoek gehad vanuit Maastricht en we zijn zelf op visite geweest. Als dit zo verder gaat dan krijgen we veel bezoek tijdens deze overwintering denk ik.

Om 20.30 zitten we weer op onze bank in Sevilla en laten we de dag nog even passeren.
Morgen kerstavond, nog een paar boodschapjes doen en dan “vieren” wij kerstavond met ons 2. Ik heb al lekkere gerechtjes in mijn hoofd hangen en mocht ik komende nacht niet zo goed slapen dan ga ik de bereiding van die gerechten in elkaar zetten. Meestal ben ik dan zo onder zeil. In feite zijn wij niet meer zo van kerstvieringen maar we doen mee met de rest en er is toch niets open in de stad. Je zult je zelf moeten vermaken. Op kerstdag is iedereen weer buiten en merk je weinig van deze dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 170970

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: