devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

15 December 2018 | Spanje, Sevilla

Zaterdag 15 december
We zijn weer in het ons zo geliefde Sevilla. Gisterenavond tegen 23.00 waren we in ons appartement aan de Calle Jesus del Poder. Dit ligt vlak aan Plaza Del Duque. Alle winkelstraten komen hierop uit. En op de hoek ligt het warenhuis El Corte Ingles. Dit is de meest centrale plek van de stad. We werden gisterenavond opgewacht door een medewerker van het agentschap en toen we die de deur hadden uitgewerkt hebben we de koffers opengemaakt en zijn meteen naar Alameda 5 aan plein Hercules gelopen.
Een heerlijk biertje hebben we daar gedronken en de obers herkenden ons van afgelopen winter. Ook nog even bij Eureka geweest en daar waren wat dingen veranderd. Er is buiten een hele mooie grote inklapbare overdekking neergezet met warmte lampen. Het is overal weer zo ontzettend druk. Iedereen zit buiten.

We lagen heel laat in bed en vanmorgen hebben we uitgeslapen. Een plan van aanpak gemaakt: eerst naar het agentschap, daarna naar een Chinese winkel om een boodschappenkarretje aan te schaffen, een blender, waterglazen, een grillpan etc. alle spullen naar huis gebracht en even op ons terras gezeten en genoten van de zon. Na 15.00 ons weer bij elkaar geraapt en op weg naar een supermercado. We lopen richting Calle de Feria, maar eerst een cappuccino bij Eureka. Ook daar heeft Herman de eigenaar een handje geschud en op naar de mercado. Helaas die was nog niet open om 16.50. Tja dan zit er niets anders op om even ergens een glaasje te nuttigen en daar komen we aan de praat met een Spaans echtpaar. Het praten gaat met handen en voeten en na een half uurtje stappen ze op. Wij vertellen dat we naar de supermercado toe moeten en dan verteld de echtgenoot dat hij slager is en een winkeltje heeft in de grote oude overdekte mercado. Daar doen wij altijd onze verse boodschappen maar die was vanmiddag al op tijd dicht.
Maandag, dan komen we inkopen doen en dan gaan we hem zoeken waar hij precies zit want die markt heeft een aantal slagerijtjes. Dat wordt morgen even mijn Spaanse aantekeningen bekijken, hoe spreek ik de getallen uit.
Mijn zelfgeschreven kookboek ligt op tafel. Ik heb mijn eigen boekje ook bij mij en daar worden aantekeningen bij geschreven. Ik zal gerechten gaan veranderen. Er zullen gerechten bij komen en op de 1 ste bladzijde staan de ingrediënten die ik altijd als eerste insla. Vandaag kreeg ik van verschillende familie en vrienden te horen dat het boekje na wat vertragingen ook ontvangen is.
Deze keer bevat mijn keuken 4 kookpitten in de plaats van de 2 kookpitten waar mijn kookboek op gebaseerd is. “Stressvrij koken op 2 pitten” wordt deze keer “stressvrij koken op 4 pitten”. Maar vandaag wordt er nog niet gekookt door mij. We gaan wat later op de avond naar Mercado Lonja Del Barranco. Heerlijk rondlopen en lekkere gerechtjes uitzoeken. Dag 1 zit erop, ik moet nog even warmlopen mbt het schrijven van mijn Sevilla verhalen.

Het gewicht van mijn koffer was 19.4 kilo en die was voor meer dan de helft gevuld met allerlei zaken die ik denk nodig te hebben. Ik heb concessies moeten doen qua kleding. Ik had eerst de koffer al volgeladen met kruiden, tubetjes van het een en ander. En al lopend door ons eigen appartement liep de koffer aardig vol en daar moesten mijn kleren nog bij. Toen ik van Herman hoorde dat zijn koffer nog maar 15 kilo bevatte heb ik mijn schoenen stiekem bij hem in de koffer gedaan totdat ik een kreet hoorde vanuit de logeerkamer. Wat doen die schoenen in mijn koffer? Ik heb hem even lief aangekeken maar er moest toch echt nog het een en ander bij hem erbij. De schoenen overgedaan in mijn handbagage maar daar paste mijn handtas niet meer bij en uiteindelijk heeft hij over zijn hart gestreken en de schoenen weer in zijn koffer gestopt. En of het zo moest zijn, in de keuken stonden al een 4tal kleine glazen potjes klaar met schroefdeksel. Mijn eigen heksenmengsels staan kleurig naast elkaar op een plank boven de gootsteen. Maandag mag ik aan de gang in de keuken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 682
Totaal aantal bezoekers 171226

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: