devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

31 Januari 2018 | Spanje, Sevilla

Gisteren voegde een nieuwe student zich toe aan ons clubje van 4. Het is een Engelsman die al een tijdje in Sevilla woont, getrouwd is met een Spaanse en kinderen heeft maar hij is de taal nog niet machtig genoeg is. Wij denken dat hij bij ons dan in de verkeerde groep zit maar goed we kijken het aan. En inderdaad zijn Spaans is al heel erg goed alleen spreekt hij buiten de deur in Sevilla geen Spaanse mensen, tja dan moet je denk ik toch op zoek naar ander level of je neemt er een spaanse vriendin bij die geen Engels verstaat. Hij vindt dat wij teveel Engels spreken tijdens de les, dat klopt ook maar wij willen op een relaxte manier omgaan met deze taal en als we alleen naar het Spaans moeten luisteren dan raken we gefrustreerd. Dus hij is en was voor de laatste keer aanwezig.

In de middag gaan we eten bij Eslava, een van onze favoriete restaurants. Het is al druk om 14.00 en we komen op een wachtlijst te staan maar binnen een half uur zitten we buiten op de straat aan een tafel en bestellen onze gerechtjes. Deze tapasje zijn wat kleiner dan normaal, echt voor een persoon maar wij delen deze toch maar zodat we veel verschillende gerechtjes kunnen proberen. Uiteindelijk hebben we er 9 gegeten. We lopen naar huis en doen even een korte siësta. Om 18.00 lopen we naar de brug van Triana en daar staat al een paar Taiwanezen te wachten want we hebben een rondleiding door Triana. Een van hen heeft parfum gekocht voor een vriendin. De meisjes van deze club giechelen hierom omdat zij denken dat dit geen geschikt cadeau is voor een vriendin, hij vraagt aan mij in zijn beste Engels wat ik hier van vind. Tja, het kan wel maar parfum geven is zo persoonlijk maar ik wil hem de hoop niet ontnemen en zeg dat het best wel een geschikt cadeau is.

We gaan er om 18.30 weer met zijn allen op uit. 10 Taiwanezen, 1 Italiaanse (onze gids en directeur van Hablaworld) en 2 gepensioneerde NL’ers. We krijgen een heleboel informatie over stierenvechten, flamenco en de traditie van de paasweek. We komen in een kapel met een groot beeld van Virgin Maria. Dit beeld gaat elk jaar mee in de processie gedurende de paasweek. Tegen 20.00 gaan we in die wijk naar een restaurantje en we eten met ons allen nog eens een warm broodje met warm vlees. Heel erg lekker maar we hadden bij Eslava al meer dan voldoende gegeten. Vandaag kunnen we naar huis rollen, het is inmiddels al 21.00 en we gaan allemaal uit elkaar, ieder naar zijn eigen huis of hotel. We zien deze club morgen weer bij een workshop. We drinken bij Alemada 5 nog een glaasje bier en we gaan naar huis, vandaag meer dan 12.000 stappen gelopen en mijn tenen doen zeer.

We surfen nog wat op internet om een appartement te vinden wat aan onze eisen voldoet voor aankomende december. We liggen laat in bed maar wij mogen uitslapen. Ik kreeg een paar dagen geleden de vraag of we nog geen heimwee hebben maar daar zijn we totaal niet mee bezig. Als ik denk aan de weersomstandigheden in NL dan ben ik zeer dankbaar dat ik hier mag overwinteren. Wij vervelen ons geen moment.

Vandaag gaan we naar de markt in de Calle de Feria. Weer naar het kleine winkeltje met vleeswaren en alle andere zaakjes binnen die overdekte markt. Ik loop even naar de slager voor solomillo en verse chorizo en Herman gaat alvast vleeswaren bestellen. Ik ben eerder klaar en loop ook hier naar toe. Een van de verkopers herkent mij en verteld wie er voor mij aan de beurt is. Ik zeg dat ik bij nog steeds bij Herman hoor en wijs hem aan. Vorige week was hier wat verwarring over omdat we beide bij een andere verkoper onze spullen aan het bestellen waren. De oudere man die aan de overkant staat knipoogt naar mij en begint vanaf die overkant een gesprek, waar ik vandaag kom. Aha Nederland, van Rembrandt. En later komt hij op mij af en zegt dat ik hier naar het museum moet voor een tentoonstelling van Murillo. Ik knik want ik versta nog niet alles. Herman is bezig met bestellen van lekkernijen en de verkoper praat Engels, nee, nee roept Herman alleen maar Spaans, de verkopers hebben er lol in ze verbeteren onze uitspraak. Ik wil graag een pot Garbanzo’s en die zie ik niet maar de verkoper tovert er een tevoorschijn. Wanneer we hier klaar zijn lopen we naar een kippenboer, de dame begrijpt dat ik filet wil en zij snijdt voor mij hele mooie lapjes kipfilet. Ik had eigenlijk een dik stuk willen hebben voor een gerecht maar ik pas mijn gerecht wel aan. Ook nog een doosje eieren wat ik net niet helemaal goed uitspreek en de dame doet het voor. gezellig hier, Spaanse les op de markt. Nog wat verse aardbeien, aubergine en courgette. Ik kan er weer tegen en heb weer een hoop uitspraken op de juist manier gehoord. Volgende week gaan we weer terug.

Nog even naar de supermarkt voor water en dan een kopje koffie op het plein naast de supermarkt. Ondertussen is het al weer 14.30. op het plein waaide de wind heel erg maar op ons beschutte balkon thuis zitten we in de zon en uit de wind. We maken ons huiswerk en ik ga nadenken over ons avondeten.

Gisteren heb ik de 2 laatste lapjes rundvlees in de rode wijn gelegd met knoflook, kruiden en gerookte paprikapoeder zodat het vlees wat malser wordt. Als je deze lapjes net iets te lang bakt dan wordt het een schoenzool en als je het een nacht in de marinade legt kan het vlees alleen maar malser worden. De aubergine snij ik in dikke plakken en haal deze door de bloem en dan om en om bakken in een laagje zonnebloemolie. Uit laten lekker op keukenpapier en bestrooien met wat geraspte kaas. De marinade laat ik wat inkoken, breng deze op smaak en probeer daar een saus van te maken en de runderlapjes dep ik goed droog en dan de hete grilplaat op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 170994

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: