devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette Vroomen

Blijf op de hoogte en volg Annette

29 Januari 2018 | Spanje, Sevilla

Zaterdagnacht omstreeks 04.00 uur werd ik wakker van de buren. Een hoop gerinkel en waterkranen die aan en uit gingen, misschien is het feestje van de buren toch anders geëindigd. Wij zijn op een gegeven moment de deur uit gegaan en hebben ons prima vermaakt. Wij staan laat op en Herman maakt een heerlijke omelet, maar bij de buren is totaal niets te horen en te zien. De vlaggetjes wapperen vrolijk in de wind, het balkon is nog niet opgeruimd en bij mij komen allerlei beelden naar boven, zijn ze ziek geworden midden in de nacht? Leven ze nog? Moeten we iets doen of bemoeien we ons er dan teveel mee? We wachten af, we maken ons Spaanse huiswerk en tegen 15.00 gaan wij de deur uit. Ik hoop dat alles goed gaat met onze buurtjes.

De bedoeling was dat ik vandaag zelf zou koken maar ik zie grote garnalen bij de mercado aan de rivier en ga een bordje halen. Ook nog een hapje bij de stand: “Venduras”, en de groenten zijn binnen voor vandaag. Daarna lopen we even naar de overkant, daar zijn in totaal zo’n 5tal disco’s naast elkaar die aansluitende terrassen hebben die voorzien zijn van warmte. Je kunt daar alleen maar cocktails drinken of fris. Geen wijn en geen bier, wij hebben een bonnetje gekregen een aantal weken geleden en wisselen deze in, maar we zitten bij de verkeerde disco. Maar de ober komt met de juiste bonnetjes en we krijgen 2.00 euro korting op de cocktails. Er loopt van alles voorbij, het is geweldig om te zien hoe jongeren zich kleden en opmaken.
Ook de schoenenmode is de moeite waard om te volgen.
We lopen weer verder en komen weer uit op ons plein, we gaan een Italiaans restaurant binnen, wij denken dat het een restaurant is. We lopen hier al weken langs maar we hebben nog zin in een hapje en gaan uiteindelijk hier naar binnen want ze staan hier meestal in de rij om naar binnen te mogen. Wij zijn zeer verbaasd, het is geen restaurant maar een Italiaans café, je kunt hier koffie drinken maar ook allerlei cocktails en volop gebak. Dit is van buitenaf niet te zien. Dus er wordt niets meer gegeten maar wij kijken onze ogen uit hoe de jeugd zijn of haar tijd doorbrengt. Herman vraagt of ik thuis nog iets lekkers heb liggen en ik vertel dat er nog van alles te happen is. We nemen hier een glas rode Italiaanse wijn en we kijken rond. Mode en haarkapsels, ik ben weer op de hoogte. We gaan naar huis en ik maak nog wat lekkers klaar.

Maandag: de buren leven nog, omstreeks 07.00 hoor ik de douche aan gaan en dat betekend dat de buurvrouw mag gaan werken. Ik draai me om en val weer in slaap. We hebben om 15.00 uur een afspraak met Veo appartementen. We doen alles op ons gemak, de lucht is bewolkt en het waait hard maar de temperatuur is goed. We gaan met een medewerker naar het te bezichtigen appartement en in eerste instantie lijkt het wel iets, tenminste bij mij maar niet bij Herman. Het balkon heeft 360gr uitzicht op Sevilla maar je kijkt ook neer op andere balkons met hun was etc. we nemen afscheid van de medewerker en vertellen hem dat we een email sturen, we hebben nog 2 maanden te gaan en we hebben overal onze hengeltjes uithangen.

We lopen terug en drinken onderweg een glaasje, nog even het plein op en dan is het voor ons echt wel duidelijk dat dit onze “huiskamer” is. Dit plein heeft alles wat wij graag willen, zeker bij een overwintering. Zon, als deze schijnt. Open ruimte, heel veel cafeetjes, restaurants ( duur of goedkoop), hele families die hier te vinden zijn als de scholen uit gaan, vrijdag, zaterdag en zondag een en al drukte. Jeugd en ouderen lopen en zitten hier gemixt door elkaar. Dat betekent dat onze zoektocht beperkt wordt, tenminste als we op korte afstand van dit plein willen overwinteren maar zoals ik al zei, we hebben nog 2 maanden te gaan en we hebben al zoveel scherven gemaakt dat dit goed moet komen.
De wasmachine is vandaag ook nog gaan lekken tijdens een wasbeurt. Alles kumt good zoals we dat in Limburg zeggen. Vandaag eten we thuis en ik heb nog 3 dunne runderlapjes liggen, 1 lapje is voor ons voldoende want ik ga deze vullen. Ik wil het lapje nog dunner maken en thuis gebruik ik dan een deegroller maar die heb ik hier niet. Even nadenken en ja, je kunt hier ook een koekenpan voor gebruiken. Ik leg het lapje tussen huishoudfolie en mep er met de koekenpan lustig op los. Ik maak een vulling van fijngesneden champignons, tomaat, gezouten ansjovis en wat geraspte kaas. Ik beleg hiermee het lapje en vouw het dicht, door een geklopt ei en bloem en bak dit op hoog vermogen. Een hele grote aardappel was ik goed (met schil) en snij deze in plakken van meer dan 1 cm. Bijna gaar koken en afgieten. Mijn fijngesneden mengsel voor het runderlapje is nog niet op en ik meng hier nog wat Japanse peper onder door. Ik giet de aardappel plakjes af en beleg deze met seranoham , en de fijn gesneden overblijfselen van het runderlapje. Aangezien ik geen oven heb plaats ik dit even op hoog vermogen in de magnetron en dit is mijn bijgerecht. Dit is een prima gerecht, later op de avond nog de aardbeien en ik hoorde van een kennis die hier in Spanje woont dat de aardbeien hier verrukkelijk zijn en lekker zoet, deze woorden kloppen ook.

  • 30 Januari 2018 - 08:51

    Margreet:

    klinkt lekker Annette, ga ik zeker maken...:-)

  • 30 Januari 2018 - 10:32

    Annette Vroomen:

    Uit een aardappel heb ik 6 plakjes gesneden. De plakjes aardappel naast elkaar gelegd op eeen bord. Toen de ham erover verdeeld en als laatste de fijngesneden champignons, tomaat en de geraspte kaas erover. Onder de gril als dit mogelijk is anders even op vol vermogen in de magnetron. Je kunt het bord zo presenteren op tafel. Leg er een taartschep of zo bij om de plakjes aardappel met topping makkelijk van het bord te scheppen. En het vlees even met een prikker vast zetten zodat de vulling binnen blijft.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 170920

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: