Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

14 April 2017 | Spanje, Sevilla

Vrijdag 14 april, Goede Vrijdag
Het was een onrustige nacht met veel herrie. De processie ging de hele nacht door en men moet toch een keer naar huis en dat was te horen. Wij staan laat op en zien geen vrolijke zon schijnen. Herman gaat broodjes halen maar helaas de bakker is dicht. Dan maar een ander soort ontbijt in elkaar zetten. Een paar plakjes kaas, ham, seranoham, carpaccio, tomaatjes en een gekookt ei. Verse jus d’orange en thee. Ook een prima ontbijt. Dus op Goede Vrijdag zijn de winkels gesloten maar eten en drinken buiten de deur is geen probleem denk ik. Het is wel heel stil op straat.

Op een gegeven moment is de zon verdwenen. Volgens de weerberichten blijft het een paar dagen bewolkt. De temperatuur schommelt tussen de 28 en 30 graden. Dit lijkt me een prima vooruitzicht maar de lucht breekt open en daar is ie weer.

We besluiten om naar Plaza de Espana te lopen, de wolken zijn verdwenen en de zon schijnt volop. We lopen van ons appartement in een dik half uur hier naar toe. We zijn hier de afgelopen 2 jaar alleen in de maand januari geweest en nu in april. Het is druk en ik neem geen foto’s van deze plek. Ik heb deze al gemaakt in de maand januari met zon en een leeg plein. We zoeken naar een kiosk in het park maar dat is er niet. Dan vinden we een terras om even de dorst te lessen.

Dan lopen we langzaam via een paar tussenstops naar onze plek maar op een gegeven moment kunnen we de processie niet meer omzeilen en ploffen we weer ergens neer en wachten af wanneer we weer kunnen oversteken. Tegen 20.00 zijn we thuis en ik maak van de restjes patatas bravas, mijn tomaten/brocolisaus en minihamburgers met een plakje chorizo ons avondmaal. Ik serveer dit alles in een grote schaal en op ons terras branden inmiddels alle kaarsenhouders die maar voorradig zijn.

Dit was voor ons Goede Vrijdag. Dag 6 van de processies.