Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

14 April 2017 | Spanje, Sevilla

Donderdag 13 april
En vandaag ga ik stofzuigen. Ik haal het ding uit een kastje en zet met hulp van Herman de zuiger in elkaar. Hij doet beneden in de keuken de afwas en ik ga de slaapkamer zuigen. Het apparaat zuigt voor geen meter, ik wil hem uitzetten en wachten totdat Herman weer boven is . Ik wil op de knop uitzetten drukken en dan zie ik ineens een schuifje waarmee je de zuigkracht kunt regelen. Tja, blond he. Ik biecht dit op en krijg te horen, vrouwen en techniek. Ik laat het daarbij. Ik vraag of hij de stofzuiger naar beneden wil brengen en ik ben nog geen minuut bezig of de stoppen springen eruit. Wat nu weer, wat gebruikt op dit moment allemaal stroom? Help, Herman de stroom is weg. Hij laat mij zien hoe ik de knop weer omzet en ik kan weer verder.

We moeten een paar kleine boodschapjes doen en lopen naar onze mercado maar die is helaas gesloten vanwege Witte donderdag. Dan maar naar el corte ingles. Die is open en we doen onze boodschappen en gaan naar de 5de etage voor een koffie met iets lekkers erbij. Het is daar erg druk. Veel dames zijn gekleed in zwarte jurkjes met dito kousen, schoenen en een hoge kam in het haar met daarover heen een kanten sjaal. De winkels zijn dicht maar de restaurants en barretjes zijn open.

We blijven voor de rest van de middag thuis en gaan tegen de avond pas weg. We willen graag eten bij La Brunhilde een van de betere tapaszaken die regelmatig prijzen wint met zijn nieuwe gerechtjes. Het is een feest om daar te kunnen eten, ze doen niet aan reserveren, ze gaan open om 20.30 maar als je meteen terecht wilt dan moet je toch wel om 20.00 aan de deur staan want het is daar altijd druk. We stonden om 20.00 voor de deur en er stonden al zeker 14 mensen voor ons. Er kwamen achter ons nog steeds meer mensen bij en klokslag 20.30 gaat de deur open en dan zit het restaurant meteen vol. Kom je na 21.00 binnen dan mag je wachten tot de eerste mensen weer weg gaan en dat kan lang duren.

Wij hebben tapas gegeten van gebakken ganzenlever met toost en peertjes, risotto met paddenstoelen, pork met zoete aardappel, gekonfijte eend met wortelpuree, om en om gebakken tonijn met couscous en tapa van de dag: een zeevruchtencocktail met een romige saus.
Tegen 22.00 waren we klaar en toen stonden er nog steeds mensen in de rij.
In de nacht van Witte donderdag op Goede vrijdag vinden nog een paar processies plaats die om 00.30 pas beginnen. Wij wringen ons weer een weg door de wachtende menigte en gaan naar huis. Alles is live te volgen op tv.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 170962

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: