Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

12 April 2017 | Spanje, Sevilla

Dinsdag 11 april
Vandaag een rustige dag in ons appartement. Ik heb inmiddels mijn knoflookpasta gemaakt door de teentjes knoflook in de schil te garen in een hete oven. Met een vork heb de tenen zonder de schil fijn geprakt tot een gladde pasta. Deze staat nu in de koelkast en ik heb een gedeelte gebruikt voor de tonijn. Mijn pasta saus is ook klaar dus tegen 19.00 is het een kwestie van de tonijn bakken, de courgette pasta even door kokend water halen, de saus verwarmen en we hebben een mooi avondmaal.

De temperatuur loopt langzaam op boven de 30 graden. Er waait een windje en ik kan het tot mijn verbazing goed hebben. Het is een droge lucht hier en dat maakt het niet vochtig. Sevilla heeft een landklimaat en dat is anders dan aan zee. Maar ik denk dat de maand mei te warm voor mij gaat worden.

Straks na het avondeten gaan we kijken of we weer tegen een processie aan kunnen lopen. Als alle kaarsen branden lijkt me dit bij avondlicht mooier. Het is inmiddels dag 3 van de processies, we lopen tegen 20.00 aan. Ik denk dat het wel minder druk zal zijn maar daar vergis ik mij gruwelijk in. Ale straten waar de processie doorheen gaat staan rijen dik met mensen. Soms is er geen doorkomen aan. Mensen lopen af en aan. We drinken een kop koffie en lopen weer verder. Tegen 23.00 hou ik het voor gezien en we proberen terug te lopen naar ons appartement maar dat gaat weer moeizaam. Elk restaurant wat je tegen komt puilt uit, de terrassen die er staan zijn allemaal bezet. Er wordt volop gegeten en gedronken en bij sommige restaurants is een wachtrij. Iets na middernacht zijn we weer thuis en kijken even naar de tv waar de Semanta ook weer live te volgen is. Morgen dag 4.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 170994

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: