Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu Devroompjesgaannaarsevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Annette Vroomen - WaarBenJij.nu

Devroompjesgaannaarsevilla

Door: Annette

Blijf op de hoogte en volg Annette

04 April 2017 | Spanje, Sevilla

Dinsdag 4 april
Vanaf 12.00 tot bijna 18.00 door de stad gedoold, temperatuur is 25 gr in de schaduw. De hele stad wordt klaargemaakt met tribunes voor de heilige week. Een week lang vanaf a.s zondag starten de processies. Wij zijn benieuwd hoe het er aan toe gaat.

Goede restaurants zijn in die week niet te reserveren daarom heb ik er een voor morgenavond na 21.00 gereserveerd http://www.casa-robles.com/restaurantes/casa-robles.
Deze stond al een paar jaar op mijn verlanglijstje maar het kwam er telkens niet van. Maar morgen gaan we daar dineren.

Vanochtend hebben we bij de plaatselijke groenteboer een 4 tal mooie grote tomaten gekocht en 2 aardappels. Die aardappels gebruik ik voor de binding in mijn bouillabaisse. De tomaten ontvel ik en ik maak ze met de blender fijn. Ook dit gaat door de bouillon. De soep mag best wel stevig zijn want hier gaan nog mosselen en merluza doorheen en die geven ook weer vocht af waardoor alles weer dunner wordt. Een paar mooie broodjes erbij met mijn paprikasmeersel wat ik gisteren heb beschreven gaat op het brood.

Terwijl de zon langzaam ondergaat genieten wij van ons maal. De bouillabaisse had iets dikker gemogen. Thuis had ik daar nog wel een oplossing voor gehad, hier is de voorraad minimaal maar al met al smaakte het prima. Morgen weer eens een stukje vlees bij Robles.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annette

Elke winter vertrek ik voor een paar maanden naar Sevilla. Sinds 2022 reis ik na 2 of 3 maanden aanwezig te zijn geweest in Sevilla door naar een andere plaats in Spanje. Ik ben een hobbykok en probeer de buitenlandse gerechten die ik geproefd heb thuis na te maken met een stukje eigen inbreng. Een aantal jaren geleden heb ik een kookboekje geschreven " Stressvrij koken op 2 pitten".

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 170972

Voorgaande reizen:

17 December 2023 - 18 Februari 2024

Devroompjesgaannaarsevilla

18 December 2022 - 18 Maart 2023

devroompjesgaannaarsevilla

31 Augustus 2022 - 18 September 2022

Devroompjesgaannaarthailand

17 December 2021 - 15 April 2022

Devroompjesgaannaarsevilla

Landen bezocht: